About us

 BAN GIÁM HIỆU

 CÁC CÂU HỎI THƯỜNG GẶP (FAQ)

 CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO NGẮN HẠN

 Cựu sinh viên

 danh muc dang bo

 Danh muc KTKT En

 danh muc van ban

 ĐÀO TẠO CHÍNH QUY

 ĐÀO TẠO NGẮN HẠN

 General Introduction

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu chung

 GƯƠNG MẶT TIÊU BIỂU

 HỌC VIÊN - NGHIÊN CỨU SINH

 Home

 HOME

 Introduction

 Introduction

 LỰA CHỌN NGHỀ NGHIỆP

 menu94

 News

 QTKD danh mục

 SẢN PHẨM NGHIÊN CỨU

 SINH VIÊN

 SỰ KIỆN

 TÀI NGUYÊN HỌC TẬP

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo chung

 THÔNG TIN CHUNG

 Thông tin VNU

 Tin tức

 Tin tức

 Tin tức hoạt động

 Tin tức hoạt động

 Tin tức hoạt động

 Trang chủ

 ueb2019

 WELCOME

 Xuất bản phẩm

 ♔ Đào tạo và tuyển sinh

 About GPAC

 About us

 Articles published in international journals

 Các khoa

 Chuỗi báo cáo thường niên kinh tế Việt Nam

 Chương trình ĐT thạc sĩ

 Dành cho cán bộ

 Danh mục

 Đào tạo

 ĐƠN VỊ ĐÀO TẠO

 Editorial Board

 General Introduction

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu hoạt động HTPT

 Hoạt động chuyên môn

 Hội đồng Biên tập

 INTRODUCTION

 Introduction

 Letter from Editor-in-Chief

 Lịch sử phát triển

 Lịch sử phát triển

 Lịch sử phát triển

 News

 News

 News

 PHÁT TRIỂN CỘNG ĐỒNG UEB

 Program Criteria

 RANKINGS

 TÀI NGUYÊN NGHIÊN CỨU

 THÔNG BÁO

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 THÔNG TIN TUYỂN SINH

 Thư ngỏ

 Tin hoạt động

 Tin tức - Hoạt động

 Tuyển sinh đại học

 Undergraduate

 Upcoming

 Vài nét về Trường ĐHKT

 Văn bản Trường ĐHKT

 Về hoạt động nghiên cứu

 ♕ Nghiên cứu khoa học

 About PPDS

 Các câu lạc bộ sinh viên

 Các trung tâm

 Chương trình đào tạo

 Chương trình đào tạo

 CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO

 Chương trình ĐT tiến sĩ

 Cơ cấu tổ chức

 ĐĂNG KÍ THÀNH VIÊN

 Dành cho sinh viên

 Đề tài cấp Nhà nước

 ĐHKT - những chặng đường

 ĐƠN VỊ CHỨC NĂNG

 Events

 Giới thiệu

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu về Viện

 Hội đồng biên tập

 Hội thảo

 Important Dates

 Kế hoạch đào tạo

 LỊCH SỬ PHÁT TRIỂN

 Lịch trình đào tạo

 Lý do chọn ĐHKT

 Message of the Rector

 News

 News

 News

 Nghiên cứu

 NHÀ NGHIÊN CỨU

 Nhận diện thương hiệu

 Notices

 Postgraduate

 Research Product

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Thông điệp của hiệu trưởng

 Tin tức

 TIN TỨC CHUNG

 Tin tức hoạt động

 Tin tức và sự kiện

 Trainings

 Tuyển sinh sau đại học

 Tuyển sinh sau đại học CLC

 Văn bản ĐHQGHN

 ♖ Hợp tác phát triển

 Academic exchange

 Academic programs

 Admission

 Archives

 Các ngành đào tạo của ĐHKT

 CẨM NANG ĐẠI HỌC

 Categories & Prizes

 Chương trình đào tạo

 Cơ cấu tổ chức

 Cooperation

 Đào tạo

 Đào tạo

 Đào tạo ngắn hạn

 Đề tài cấp Đại học Quốc gia

 Đối tác trong nước

 Đối tác và bảo trợ

 ĐƠN VỊ NGHIÊN CỨU VÀ DỊCH VỤ

 General Introduction

 Giáo dục - Đào tạo

 Giới thiệu

 Hỗ trợ sinh viên

 Hợp tác

 Information for

 Instructions to Authors

 Kế hoạch chiến lược

 Kế hoạch hoạt động

 Kế hoạch nhiệm vụ

 KEYNOTE SPEAKERS

 Lãnh đạo Trường ĐHKT

 Nghiên cứu - trao đổi

 Nội quy

 Organizer

 PAST-CONFERENCES

 Research

 Research

 Research project

 Sinh viên cần biết

 Số đã xuất bản

 Sự kiện trong năm

 SỨ MỆNH TẦM NHÌN

 Thể lệ gửi bài

 Thời khóa biểu

 Thông báo

 THÔNG BÁO

 TIN TỨC

 Trainings

 Tư vấn chính sách

 Tuyển sinh đại học CLC

 Về thầy cô

 Xuất bản phẩm

 ♙ Bản tin

 ACCEPTED PAPERS

 Announcement

 Announcements

 Ba công khai

 Books

 Các tổ chức đoàn thể

 Cultural exchange

 Đăng ký lớp học phần

 Đào tạo

 Đào tạo

 Đối tác nước ngoài

 Editorial Board

 FIBE & Me

 Giải thưởng

 Giảng viên

 Guide for Authors

 Học bổng

 Học bổng - Học phí

 Hướng dẫn tác giả

 Judges

 Khóa học kỹ năng

 Library

 Lịch thi

 News and Events

 Nghiên cứu

 Nghiên cứu

 Nghiên cứu khoa học

 Nghiên cứu khoa học

 Partnership

 Research

 Sinh viên

 SỰ KIỆN

 Sứ mệnh - Giá trị cốt lõi

 Thông báo

 Thông tin tham khảo

 Tin tức

 Trainings

 TRAO ĐỔI GIẢNG VIÊN

 TRIẾT LÝ GIÁO DỤC

 Về chúng tôi

 ♗ FIBE & Tôi

 Biểu mẫu

 Bulletin

 Chân dung nhà giáo

 Chia sẻ

 Đảm bảo chất lượng

 Dịch vụ

 Đối tác

 Đối tác của Trường ĐHKT

 Học phí

 Hợp tác

 Hợp tác

 Hợp tác

 Khẩu hiệu hành động

 Lịch công tác

 Lịch thi học kỳ

 Lịch trình đào tạo

 Môi trường học tập

 More Information

 Nghiên cứu khoa học

 Nghiên cứu và Ấn phẩm

 Nhóm nghiên cứu mạnh

 Phiếu nhập điểm

 Research

 Resources

 Sinh viên

 Sinh viên

 Students and Alumni

 Thời khóa biểu

 Thông báo

 Thông báo

 THÔNG ĐIỆP LÃNH ĐẠO

 Tin tức

 TUYỂN DỤNG

 Tuyển sinh chương trình ĐT thứ hai bằng kép

 Văn bản hướng dẫn

 ♘ Giới thiệu

 CƠ CẤU TỔ CHỨC

 Contact

 Contact

 Contact us

 Đào tạo

 Development Cooperation

 Get Involved

 Gương mặt sinh viên

 Học và thi

 Học viên

 Hỏi - đáp

 Hợp tác phát triển

 Hợp tác phát triển

 Ký túc xá

 Lịch công tác

 Luận văn

 Presenter

 Sản phẩm KHCN tiêu biểu

 Thông báo

 Tin tức

 Tổ chức - nhân sự

 Triết lý giáo dục

 Tuyển sinh chương trình liên kết quốc tế

 Ý kiến bạn đọc

 Bài báo quốc tế

 Hoạt động Đảng - Đoàn thể

 Kế hoạch chiến lược

 Library

 Liên hệ

 Liên hệ

 Nghiên cứu - tư vấn

 Nghiên cứu khoa học

 Nhân vật - Sự kiện

 Phiếu nhập điểm

 Publication

 Students and Alumni

 Sydney Genesis

 Tài liệu văn bản - Hướng dẫn

 Thông báo

 Thông tin luận án

 THƯƠNG HIỆU

 Tư vấn và Đào tạo cao cấp

 Tuyển sinh

 Bài báo trong nước

 Biểu mẫu

 Chỉ dẫn đường đi

 Cơ sở dữ liệu Đảm bảo Chất lượng

 Công bố quốc tế của NCS

 Đảm bảo chất lượng

 Đào tạo ngắn hạn

 ĐBCL GIÁO DỤC

 Direction

 EDNA Genesis

 Hoạt động của sinh viên

 Học vụ

 Hợp tác phát triển

 Lịch Lãnh đạo khoa

 Niên luận - khóa luận

 Sinh viên tình nguyện

 Thông báo

 Tin tức hoạt động

 Tốt nghiệp

 Trao đổi

 Các nhà tài trợ

 Chuyên đề

 Cơ sở vật chất

 Cuộc sống sinh viên

 Đảm bảo chất lượng

 Đào tạo

 FAQs

 Liên hệ

 Liên hệ

 Liên hệ

 Liên hệ

 NCKH sinh viên

 Sinh viên nước ngoài

 Thông báo

 THÔNG TIN VNU

 Trọng số môn học

 Văn bản - Hướng dẫn

 Bài phát biểu của Hiệu trưởng

 BÁO CHÍ NÓI VỀ UEB

 Chỉ đường

 Đào tạo

 ĐHKT qua báo chí

 Download tài liệu NCKH

 Đường đến trường

 Hệ thống công nghệ thông tin

 News

 Sách đã xuất bản

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Tin tức

 Văn bằng

 About us

 Hệ thống website ĐHKT

 Kỷ yếu

 Liên hệ

 Trao đổi

 Tuyển dụng

 Văn bằng

 Việc làm cho sinh viên

 Bản tin Kinh tế Phát triển

 Biểu mẫu công tác SV

 Liên hệ

 Văn bản hướng dẫn

 Hỏi - đáp

 Khen thưởng - Kỷ luật

 Nghiên cứu khoa học

 Sắp diễn ra

 Sổ tay cán bộ Đoàn - Hội

 Academics

 In ấn - Xuất bản

 Liên hệ

 Thông báo

 Cooperation

 Đề tài đang thực hiện

 Research

 Cuộc thi khởi nghiệp

 Đề tài đã thực hiện

 Biểu mẫu về NCKH

 Hợp tác phát triển

 Video

 Văn bản hướng dẫn

 Campus

 Câu hỏi thường gặp

 Liên hệ

 Nghiên cứu

 Danh bạ web

 Sinh viên

 Liên hệ

 Góc chuyên môn

 Chương trình trao đổi quốc tế

 Chương trình trao đổi trong nước

 Hợp tác phát triển

 Văn bản - Biểu mẫu

 Cẩm nang sinh viên năm học 2021 - 2022

 Quy định về công tác SV

 Thư viện dùng chung khối ngành Kinh tế

 Hỏi - đáp về công tác SV

 test

 Giảng viên ĐHKT

 Học giả quốc tế

 Liên hệ

 Chỉ dẫn & bản đồ

Prof. Akins Ogungbure



1. Personal information 

Name: AKINS OGUNGBURE
Associate Professor Sorrell College of Business Troy University
3355 Asbury Sq - Atlanta, GA 30346 Tel: 832-260-5141

2. Education 

  • Doctor of Business Administration (DBA) with concentration in Marketing Nova Southeastern University, 2010

Ft. Lauderdale, Florida

Emphasis: Marketing and International Marketing

  • Master of Business Administration (MBA)

University of Houston Clear Lake City, Texas, 1983 Emphasis: Business Administration/Marketing

  • Bachelor of Business Administration (BBA)

Texas Southern University, Houston, Texas, 1981 Major: Business Administration

3. Research Interests 
  • Global Marketing in the 21st Century and beyond,
  • Consumer Behavior and customers’ satisfaction in the marketspace,
  • Interactive Marketing, and the Internet Marketing,
  • Mobile and Digital Marketing, and Marketing Practices and Technology
4. Academic and Professional Experience
  • 2014 – Present Associate Professor of Marketing 2007 – 2014 Assistant Professor of Marketing

Academic Advisor – Undergraduate Business Programs Department of Business Administration

Sorrell College of Business

Troy University Global Campus – Atlanta Site

Teaching courses Online, On-site, and International sites: Principles of Marketing, Consumer Behavior, Retailing,

Services Marketing, Internet Marketing, Global Business, Global Marketing, and Marketing Management.

  • 1987 – 1997 Adjunct Faculty – Instructor of Marketing and Management Texas Southern University, Houston, Texas

Jesse H. Jones School of Business Department of Business Administration Courses taught include:

Principles of Marketing, International Marketing, Introduction to Business, Principles of Management, and Organizational Behavior.

  • 2001 – 2007 Guest Services Representative, Walker Methodist Health Center

Developed and managed innovative programs in clients’ relationship management; developed programs to identify clients’ needs; participated in conducting customers’ satisfaction surveys.

  • 1983 – 1998 President, Atkins Enterprises, Houston, Texas

Directed, managed, and grew a small financial and risk consulting company to a medium size company within 10 years. Directed executives, professional and sales staff through reporting systems. Ensured overall effectiveness and efficiency by redefining organizational goals with emphasis on quality and superior customer service and cost containment initiatives. Developed comprehensive training programs; expanded revenue base through new service agreements and expanded marketing programs.

  • 1998 – 2001 Director of Marketing/Sales - SunKrest Beverages International Company (Nigeria) Ltd.

Directed and managed a start-up juice manufacturing company to a medium size firm within two years, including directing the professional and sales staff. Ensured overall effectiveness and efficiency of the company through continual achievement of stated goals; expanded sales operations by developing key account relationships with major partners.

5. Technology usage in teaching 

  • Have experience in using presentation tools, web-based distance, and online education instructional platforms such as Blackboard, Canvas, D2L, and Sakai to deliver lectures, information, and discussions to students. Actively engaged in committees and projects to improve students’ learning outcomes and the total university experience. Proficient in:

 

 

  • Canvas
  • Blackboard
  • Office 365 Productivity Suite
  • Microsoft Office Suite
  • SPSS
  • Windows-based Computer Platforms
  • Email Clients
  • Internet
6. Professional Affiliation

 

 

  • Member - American Marketing Association (AMA) Member - Marketing Management Association (MMA)
  • Member – International Academy of Business and Public Administration (IABPAD) Associate Editor - International Journal of Business Research (IJBR)
  • Ad Hoc Reviewer - Academy of Management (AoM) – 2005-2014 Reviewer – The Academic Forum
7. Papers, publications and presentations 

 

Refereed Journal Articles:

 

  1. Chekwa, C., Ogungbure, A., Hunter, D. & Garten, B. (2019). Evolution of Reporting on Corporate Sustainability. International Journal of Management Administrative Sciences (IJMAS), volume 6, issue 7.
  2. Amponsah, D. K., Thompson, W. F., Mosley, G. & Ogungbure, A. (2019). Antecedents of Customer Loyalty in Mobile Phone Service: A Study from Sub-Saharan Africa. International Journal of Business and Emerging Markets.
  3. Quast, J., Adams, M., & Ogungbure, A. (2017). Servant Leadership: Focusing on the People. International Journal of Business Research (IJBR), volume 12, issue 1.
  4. Chekwa, C., Zoellner, J., Ogungbure, A., & Hunter, D. (2016). Teamwork and Leadership. International Journal of Effective Management, Volume 12, Issue 1, pp. 27-32.
  5. Chekwa, C., Thomas, E., Jr., Ogungbure, A., & Francis, C. (2015). An examination of the impact of social isolation in the workplace, The Journal of American Academy of Business, Cambridge, Volume 21, Issue 1, pp. 208-214.
  6. Chekwa, C., Ogungbure, A., Eldeek, N., Thomas, E., Jr. & Francis, C. (2014). Managing the Millennial Generation: Challenges and Opportunities, Journal of
  7. Knowledge and Human Resource Management, Volume 6, Issue 14, pp. 26-34.
  8. Ogungbure, A. T. (2014). The influence of superior customer services on customer satisfaction of mobile telephone subscribers in Nigeria. The Journal of American Business Review, Cambridge (JABRC), Vol. 3, No. 1, 182-188.
  9. Hunter, D. Y., & Ogungbure, A. T. (2013). Impression management and diversity: Challenges of diverse employees and contemporary appearance in the workplace. Journal of Knowledge & Human Resources Management, vol. 5, Issue 12, 40-46.
  10. Ogungbure, A. T. (2013). Managing expectations: A focus on effective service recovery mechanisms. International Journal of Business, Marketing, and Decision Science (IJBMDS), 6(1), 48-61.
  11. Ogungbure, A. T. (2013). Fix It: How consumer service recovery expectations affect satisfaction and repurchase intentions. Business Research Yearbook, 20(2), 557-564.
  12. Ogungbure, A. T. & Oudan, R. J. (2013). Towards a theory of macromarketing in emerging economies. The Journal of American Academy of Business, Cambridge, 18(2), 343-349.
  13. Chekwa, C., Ogungbure, A. T., Mmutakaego, C., & Thomas, E. (2013). Information security threats: What is public versus private sector’s perception? International Journal of Business, and Public Administration (IJBPA), 10(1), 87-97.
  14. Chekwa, C., Ogungbure, A. T., & Thomas, E. (2013). Is Interpersonal conflict a death sentence to team building? International Journal of Business, and Public Administration (IJBPA), 10(2).
  15. Ogungbure, A. T. (2012). Failure and Recovery: An Opportunity to Reconnect and Recommit to Customers after Service Failure in the Internet-Based Service Encounters. The Journal of American Academy of Business, Cambridge, 18(1), 25-32.
Conference Proceedings (refereed):

 

 

  1. Ogungbure, A., Chekwa, C., & Francis, C. (2020). Online influencers: An examination of how online influencers motivate their followers to listen and follow them.
  2. Conference Proceedings, 17(1). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, January 2-5, 2020 Orlando, Florida.
  3. Ogungbure, A., Chekwa, C., Hunter, D., & Francis, C. (2019). Exploring the opportunities and challenges of marketing to the consumers in rural markets in
  4. Nigeria. Conference Proceedings, 2019 Modern Technology and Management Institute (MTMI) International Conference, September 20-22, 2019 Orlando, Florida.
  5. Ogungbure, A., Amponsah, D., & Thompson, W. (2019). Marketing to rural customers in developing economies: A strategic extension and application of the 4As of marketing mix model. Conference Proceedings, 16(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 11-19, 2019 Dallas, Texas.
  6. Ogungbure, A., Chekwa, C., & Francis, C. (2019). Conceptualizing and analyzing the factors that influence consumer online purchasing behavior in Nigeria.
  7. Conference Proceedings, 16(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 11-19, 2019 Dallas, Texas.
  8. Ogungbure, A., Chekwa, C., & Francis, C. (2018). Exploring the buying, having, and being of the consumers at the bottom of the pyramid. Conference Proceedings, 15(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 19-22, 2018 Dallas, Texas.
  9. Francis, C., Chekwa, C., & Ogungbure, A. T. (2018). The rise of the use of the Bitcoin and its potential future. Conference Proceedings, 15(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 19-22, 2018 Dallas, Texas.
  10. Ogungbure, A. (2017). Exploring the complexities of customer retention and switching barriers: Why customers dissatisfied with online service encounters remain loyal to the service providers. Conference Proceedings, 14(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 20-23, 2017 Dallas, Texas.
  11. Ogungbure, A., Chekwa, C., Adeogun, J., & Francis, C. (2017). Adopting and implementing macromarketing concepts as catalysts for economic growth in the N-11 emerging markets. Conference Proceedings, 14(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 20-23, 2017 Dallas, Texas.
  12. Ogungbure, A., Chekwa, C., Adeogun, J., & Francis, C. (2017). Marketing to the customers at the bottom of the pyramid (BoP): An opportunistic or exploitative act? Conference Proceedings, 14(1). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, January 2-5, 2017 Orlando, Florida.
  13. Francis, C., Chekwa, C., & Ogungbure, A. T. (2017). An Investigation of The Financial Social and Economic effects of the Zika Virus on Western Economies.
  14. Conference Proceedings, 14(1). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, January 2-5, 2017 Orlando, Florida.
  15. Chekwa, C., Hunter, D., Garten, B., Ogungbure, A., & Chukwuanu, M. (2016).
  16. Evolution of corporate sustainability. Conference Proceedings, 2016 Modern Technology and Management Institute (MTMI) Annual International Conference, September 23-24, 2016 Virginia Beach, Virginia.
  17. Ogungbure, A. T., Chekwa, C., & Francis, C. (2016). The discovery, boom and burst, and curse of petroleum resources in Sub-Saharan Africa: Exploring the cures for Nigeria. Conference Proceedings, 13(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 21- 24, 2016 Dallas, Texas.
  18. Chekwa, C., Saul, D., Ogungbure, A., & Chukwuanu, M. (2016). The challenges and opportunities of managing today’s workforce. Conference Proceedings, 34th International Business Research Conference, April 4-5, 2016 London, UK, ISBN: 978-1-925488-02-9
  19. Conrad, F., Ogungbure, A., & Chekwa, C. (2016). The financial effects of consumer marketing and advertising practices of pharmaceutical companies. Conference Proceedings, 13(1). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines (IABPAD) Conference, January 2-5, 2016 Orlando, Florida.
  20. Chekwa, C., LeVar, C., Ogungbure, A., & Francis, C. (2016). Leadership through Generations and employee traits. Conference Proceedings, 13(1). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines (IABPAD) Conference, January 2-5, 2016 Orlando, Florida.
  21. Ogungbure, A., Adeogun, J., Ofili, B., & Hunter, D. (2015). An exploratory investigation of the factors that affect the adoption and utilization of retail internet banking in a Frontier African Country. Conference Proceedings, 13(1). The Intellectbase International Academic Consortium Conference,
  22. October 16, 2015 Atlanta, Georgia.
  23. Murray, A., Hunter, D., & Ogungbure, A. (2015). When the “O” in Loop doesn’t close – Contemporary challenges to the feedback Loop in the workplace. Conference Proceedings, 13(1). The Intellectbase International Academic Consortium Conference, October 16, 2015 Atlanta, Georgia.
  24. Ogungbure, A., Chekwa, C., Francis, C., & Adeogun, J. (2015). Social Enterprises: The adoption and utilization of market orientation approach to create
  25. organizational sustainability. Conference Proceedings, 12(3). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, July 22-25, 2015 Vancouver, B.C., Canada.
  26. Chekwa, C., Ogungbure, A., & Francis. (2015). The economic effects of the Ebola epidemics on the economies of the Sub-Saharan African countries…a Discussion. Conference Proceedings, 12(3). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, July 22-25, 2015 Vancouver, B.C., Canada.
  27. Ogungbure, A. T., Chekwa, C., Hunter, D., Adeogun, J., & Chukwuanu, M. (2015).
  28. Customers’ Reactions to Dissatisfaction with Financial Service Providers in the Frontier Economies: An Exploratory Study of Why Some Stay and Why Others Leave or Switch. Conference Proceedings, 12(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 23- 26, 2015 Dallas, Texas.
  29. Chekwa, C., Ogungbure, A. T., Rice, A., Francis, C., & Chukwuanu, M. (2015). Leading effective teams. Conference Proceedings, 12(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 23-26, 2015 Dallas, Texas.
  30. Chekwa, C., Ogungbure, A. T. & Sauls, D. (2015). Motivation and
  31. Leadership for the multigenerational workforce. Conference Proceedings, 12(1). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines (IABPAD) Conference, January 2-5, 2015 Orlando, Florida.
  32. Chekwa, C., Ogungbure, A. T. & Kincade, S. (2015). Emotional Intelligence and Leadership. Conference Proceedings, 12(1). The International
  33. Academy of Business and Public Administration Disciplines (IABPAD) Conference, January 2-5, 2015 Orlando, Florida.
  34. Chekwa, C., Ogungbure, A., Eldeek, N., Thomas, E., & Francis, C. (2014). Managing the Millennial Generation: Challenges and opportunities. Conference Proceedings, 12(1). The Intellectbase International Academic Consortium Conference, October 16-18, 2014 Atlanta, Georgia.
  35. Hunter, D. Y. & Ogungbure, A. T. (2014). Motivation in online learning through social media: The Facebook experiment. Conference Proceedings, 12(1). The Intellectbase International Academic Consortium Conference,
  36. October 16-18, 2014 Atlanta, Georgia.
  37. Francis, C., Chekwa, C., Ogungbure, A. T. & Howlett, P. (2014). Regional Economic Integration: A perspective. Conference Proceedings, 11(3). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines (IABPAD) Conference, July 23-26, 2014 Madrid, Spain.
  38. Ogungbure, A. T. (2014). The mobile telephone and mobile services adoption and consumption patterns of university students in Nigeria. Conference Proceedings, 11(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference, April 24-27, 2014 Dallas, Texas.
  39. Ogungbure, A. T. & Amponsah, D. (2014). A Framework for analyzing the determinants of customer selection of mobile phone providers and services in Sub-Saharan Africa. Conference Proceedings, 11(2). The International Academy of Business and Public Administration Disciplines IABPAD Conference,
  40. April 24-27, 2014 Dallas, Texas.
  41. Ogungbure, A. T., Chekwa, C. Hunter, D., & Adeogun, J. (2013). Reaching the customers at the base of the pyramid: The good deeds and value propositions at the bottom of the pyramid. Conference Proceedings. The Academic Forum, ISSN: 2164-8832, 2013 October 16-19, 2013 Puerto Vallarta, Mexico.
  42. Ogungbure, A. T. (2013). Macromarketing and marketing effects on economic growth of frontier economies. Conference Proceedings, 10(2), 2013 IABPAD Conference, April 18-21, 2013 Dallas, Texas.
  43. Adeogun, J. & Ogungbure, A. T. (2013). The election of President Obama: It’s effect on minority workers. Conference Proceedings, 10(2), 2013 IABPAD Conference, April 18-21, 2013 Dallas, Texas.
  44. Ogungbure, A. T. (2013). Fix It: How consumer service recovery expectations affect satisfaction and repurchase intentions. Conference Proceedings, 2013 IABD Conference, April 11-13, 2013 Atlanta, Georgia.
  45. Ogungbure, A. T. (2012). Managing expectations: A focus on effective service recovery mechanisms. Conference Proceedings, 2012 IABPAD Conference,
  46. October 25-28, 2012 Las Vegas, Nevada.
  47. Ogungbure, A. T. (2012). A Comparative analysis of service failure, customer attributions, and recovery expectations in online and off-line service encounters. Conference Proceedings, 9(2), 2012 IABPAD Conference,
  48. April 19-22, 2012 Dallas, Texas.
  49. Ogungbure, A. T. (2012). Managing Expectations: A Focus on Effective Service Recovery Mechanisms. Conference Proceedings, 9(4), 2012 IABPAD Conference, October 25-28, 2012 Las Vegas, Nevada.
  50. Ogungbure, A. T. (2012). A Comparative Analysis of Service Failure, Customer Attributions, and Recovery Expectations in Online and Off-line Service Encounters. Conference Proceedings, 9(2), 2012 IABPAD Conference, April 7-10, 2012 Dallas, Texas.
  51. Ogungbure, A. T., Chekwa, C., Mmutakaego, C., & Thomas, E. (2012, Accepted article). Information Security Threats: What is Public versus Private sector’s perception? International Journal of Business, Marketing, and Decision Science (IJBMDS).
  52. Ogungbure, A. T., Chekwa, C., & Hunter, Debra (2011). Marketing to the Bottom of
  53. the Pyramid (BOP): An Opportunity for Producers and Consumers.
  54. Conference Proceedings, 8(4), 2011 IABPAD Conference, October 27-30, 2011 Memphis, Tennessee.
  55. Chekwa, C., Ogungbure, A. T., & Thomas, E. (2011). Is Interpersonal Conflict a
  56. Death Sentence to Team Building? Conference Proceedings, 8(4), 2011 IABPAD Conference, October 27-30, 2011Memphis, Tennessee.
  57. Ogungbure, A. T. (2011). Fix It: How Consumer Service Recovery Expectations
  58. Affect Repurchase Intentions and Satisfaction. Conference Proceedings, 13, 2011 Allied Academies’ Internet Conference, July 25-29, 2011.
  59. Ogungbure, A. T. (2011). “Failure and Recovery: An Opportunity to Reconnect and Recommit to Customers after Service Failure in the Internet-Based Service Encounters”, Conference Proceedings, 8(2), 2011 IABPAD Conference, April 7-10, 2011 Dallas, Texas.
  60. Ogungbure, A. T., Udechukwu, I., & White, T. (2011). “Ethics and Advertising: Does Anyone Care”? Conference Proceedings, 8(2), 2011 IABPAD Conference, April 7-10, Dallas, Texas.
  61. Ogungbure, A. T., Chekwa, C., Mmutakaego, C., & Thomas, E. (2010). “Information Security Threats: What is Public versus Private sector’s perception”, Conference Proceedings, 2010 IABPAD Conference, October 21-24, New Orleans.
  62. Chekwa, C., Ogungbure, A. T., Mmutakaego, C., & Jones, V. (2010). “Leadership and its Effects on Employees Behavior”, Conference Proceedings, 2010 IABPAD Conference, October 21-24, New Orleans.
  63. Ogungbure, A. T., 7 Geyer, R. (2008). “Business Up, Quality Down: The Discernible Shift to Profit Motive in Universities”, Conference Proceedings, 2008 Fall MMA Educators’ Conference, September 24-26 Louisville, Kentucky.
  64. Ogungbure, A. T. (2005). “Outsourcing of information technology/information systems”, Conference Proceedings, The 2005 IBER (Business) Conference,
  65. October 3-7, Las Vegas.
Working Papers:

 

 

  1. A framework for analyzing the determinants of customer selection of mobile phone providers and services in Western Africa
  2. The Inescapability of the Resource Curse in Sub-Saharan Africa: The Relationships between Non-Governmental Organizations (NGO) and Governments in some Selected African Countries.
  3. Harvesting the Opportunities at the Bottom-of-the-Pyramid (BOP).
  4. A Meta-Study of Buying Behavior of Offline Consumers and Online Consumers.
  5. The Utilization of Discussions in Promoting Students’ Learning and Performance in Marketing and Management courses.
  6. An Empirical Study of the Reputation of Online Sellers and Its Effect on the Propensity of Consumer Patronage.