About us

 BAN GIÁM HIỆU

 CÁC CÂU HỎI THƯỜNG GẶP (FAQ)

 CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO NGẮN HẠN

 Cựu sinh viên

 danh muc dang bo

 Danh muc KTKT En

 danh muc van ban

 ĐÀO TẠO CHÍNH QUY

 ĐÀO TẠO NGẮN HẠN

 General Introduction

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu chung

 GƯƠNG MẶT TIÊU BIỂU

 HỌC VIÊN - NGHIÊN CỨU SINH

 Home

 HOME

 Introduction

 Introduction

 LỰA CHỌN NGHỀ NGHIỆP

 menu94

 News

 QTKD danh mục

 SẢN PHẨM NGHIÊN CỨU

 SINH VIÊN

 SỰ KIỆN

 TÀI NGUYÊN HỌC TẬP

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo chung

 THÔNG TIN CHUNG

 Thông tin VNU

 Tin tức

 Tin tức

 Tin tức hoạt động

 Tin tức hoạt động

 Tin tức hoạt động

 Trang chủ

 ueb2019

 WELCOME

 Xuất bản phẩm

 ♔ Đào tạo và tuyển sinh

 About GPAC

 About us

 Articles published in international journals

 Các khoa

 Chuỗi báo cáo thường niên kinh tế Việt Nam

 Chương trình ĐT thạc sĩ

 Dành cho cán bộ

 Danh mục

 Đào tạo

 ĐƠN VỊ ĐÀO TẠO

 Editorial Board

 General Introduction

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu hoạt động HTPT

 Hoạt động chuyên môn

 Hội đồng Biên tập

 INTRODUCTION

 Introduction

 Letter from Editor-in-Chief

 Lịch sử phát triển

 Lịch sử phát triển

 Lịch sử phát triển

 News

 News

 News

 PHÁT TRIỂN CỘNG ĐỒNG UEB

 Program Criteria

 RANKINGS

 TÀI NGUYÊN NGHIÊN CỨU

 THÔNG BÁO

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 THÔNG TIN TUYỂN SINH

 Thư ngỏ

 Tin hoạt động

 Tin tức - Hoạt động

 Tuyển sinh đại học

 Undergraduate

 Upcoming

 Vài nét về Trường ĐHKT

 Văn bản Trường ĐHKT

 Về hoạt động nghiên cứu

 ♕ Nghiên cứu khoa học

 About PPDS

 Các câu lạc bộ sinh viên

 Các trung tâm

 Chương trình đào tạo

 Chương trình đào tạo

 CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO

 Chương trình ĐT tiến sĩ

 Cơ cấu tổ chức

 ĐĂNG KÍ THÀNH VIÊN

 Dành cho sinh viên

 Đề tài cấp Nhà nước

 ĐHKT - những chặng đường

 ĐƠN VỊ CHỨC NĂNG

 Events

 Giới thiệu

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu chung

 Giới thiệu về Viện

 Hội đồng biên tập

 Hội thảo

 Important Dates

 Kế hoạch đào tạo

 LỊCH SỬ PHÁT TRIỂN

 Lịch trình đào tạo

 Lý do chọn ĐHKT

 Message of the Rector

 News

 News

 News

 Nghiên cứu

 NHÀ NGHIÊN CỨU

 Nhận diện thương hiệu

 Notices

 Postgraduate

 Research Product

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Thông điệp của hiệu trưởng

 Tin tức

 TIN TỨC CHUNG

 Tin tức hoạt động

 Tin tức và sự kiện

 Trainings

 Tuyển sinh sau đại học

 Tuyển sinh sau đại học CLC

 Văn bản ĐHQGHN

 ♖ Hợp tác phát triển

 Academic exchange

 Academic programs

 Admission

 Archives

 Các ngành đào tạo của ĐHKT

 CẨM NANG ĐẠI HỌC

 Categories & Prizes

 Chương trình đào tạo

 Cơ cấu tổ chức

 Cooperation

 Đào tạo

 Đào tạo

 Đào tạo ngắn hạn

 Đề tài cấp Đại học Quốc gia

 Đối tác trong nước

 Đối tác và bảo trợ

 ĐƠN VỊ NGHIÊN CỨU VÀ DỊCH VỤ

 General Introduction

 Giáo dục - Đào tạo

 Giới thiệu

 Hỗ trợ sinh viên

 Hợp tác

 Information for

 Instructions to Authors

 Kế hoạch chiến lược

 Kế hoạch hoạt động

 Kế hoạch nhiệm vụ

 KEYNOTE SPEAKERS

 Lãnh đạo Trường ĐHKT

 Nghiên cứu - trao đổi

 Nội quy

 Organizer

 PAST-CONFERENCES

 Research

 Research

 Research project

 Sinh viên cần biết

 Số đã xuất bản

 Sự kiện trong năm

 SỨ MỆNH TẦM NHÌN

 Thể lệ gửi bài

 Thời khóa biểu

 Thông báo

 THÔNG BÁO

 TIN TỨC

 Trainings

 Tư vấn chính sách

 Tuyển sinh đại học CLC

 Về thầy cô

 Xuất bản phẩm

 ♙ Bản tin

 ACCEPTED PAPERS

 Announcement

 Announcements

 Ba công khai

 Books

 Các tổ chức đoàn thể

 Cultural exchange

 Đăng ký lớp học phần

 Đào tạo

 Đào tạo

 Đối tác nước ngoài

 Editorial Board

 FIBE & Me

 Giải thưởng

 Giảng viên

 Guide for Authors

 Học bổng

 Học bổng - Học phí

 Hướng dẫn tác giả

 Judges

 Khóa học kỹ năng

 Library

 Lịch thi

 News and Events

 Nghiên cứu

 Nghiên cứu

 Nghiên cứu khoa học

 Nghiên cứu khoa học

 Partnership

 Research

 Sinh viên

 SỰ KIỆN

 Sứ mệnh - Giá trị cốt lõi

 Thông báo

 Thông tin tham khảo

 Tin tức

 Trainings

 TRAO ĐỔI GIẢNG VIÊN

 TRIẾT LÝ GIÁO DỤC

 Về chúng tôi

 ♗ FIBE & Tôi

 Biểu mẫu

 Bulletin

 Chân dung nhà giáo

 Chia sẻ

 Đảm bảo chất lượng

 Dịch vụ

 Đối tác

 Đối tác của Trường ĐHKT

 Học phí

 Hợp tác

 Hợp tác

 Hợp tác

 Khẩu hiệu hành động

 Lịch công tác

 Lịch thi học kỳ

 Lịch trình đào tạo

 Môi trường học tập

 More Information

 Nghiên cứu khoa học

 Nghiên cứu và Ấn phẩm

 Nhóm nghiên cứu mạnh

 Phiếu nhập điểm

 Research

 Resources

 Sinh viên

 Sinh viên

 Students and Alumni

 Thời khóa biểu

 Thông báo

 Thông báo

 THÔNG ĐIỆP LÃNH ĐẠO

 Tin tức

 TUYỂN DỤNG

 Tuyển sinh chương trình ĐT thứ hai bằng kép

 Văn bản hướng dẫn

 ♘ Giới thiệu

 CƠ CẤU TỔ CHỨC

 Contact

 Contact

 Contact us

 Đào tạo

 Development Cooperation

 Get Involved

 Gương mặt sinh viên

 Học và thi

 Học viên

 Hỏi - đáp

 Hợp tác phát triển

 Hợp tác phát triển

 Ký túc xá

 Lịch công tác

 Luận văn

 Presenter

 Sản phẩm KHCN tiêu biểu

 Thông báo

 Tin tức

 Tổ chức - nhân sự

 Triết lý giáo dục

 Tuyển sinh chương trình liên kết quốc tế

 Ý kiến bạn đọc

 Bài báo quốc tế

 Hoạt động Đảng - Đoàn thể

 Kế hoạch chiến lược

 Library

 Liên hệ

 Liên hệ

 Nghiên cứu - tư vấn

 Nghiên cứu khoa học

 Nhân vật - Sự kiện

 Phiếu nhập điểm

 Publication

 Students and Alumni

 Sydney Genesis

 Tài liệu văn bản - Hướng dẫn

 Thông báo

 Thông tin luận án

 THƯƠNG HIỆU

 Tư vấn và Đào tạo cao cấp

 Tuyển sinh

 Bài báo trong nước

 Biểu mẫu

 Chỉ dẫn đường đi

 Cơ sở dữ liệu Đảm bảo Chất lượng

 Công bố quốc tế của NCS

 Đảm bảo chất lượng

 Đào tạo ngắn hạn

 ĐBCL GIÁO DỤC

 Direction

 EDNA Genesis

 Hoạt động của sinh viên

 Học vụ

 Hợp tác phát triển

 Lịch Lãnh đạo khoa

 Niên luận - khóa luận

 Sinh viên tình nguyện

 Thông báo

 Tin tức hoạt động

 Tốt nghiệp

 Trao đổi

 Các nhà tài trợ

 Chuyên đề

 Cơ sở vật chất

 Cuộc sống sinh viên

 Đảm bảo chất lượng

 Đào tạo

 FAQs

 Liên hệ

 Liên hệ

 Liên hệ

 Liên hệ

 NCKH sinh viên

 Sinh viên nước ngoài

 Thông báo

 THÔNG TIN VNU

 Trọng số môn học

 Văn bản - Hướng dẫn

 Bài phát biểu của Hiệu trưởng

 BÁO CHÍ NÓI VỀ UEB

 Chỉ đường

 Đào tạo

 ĐHKT qua báo chí

 Download tài liệu NCKH

 Đường đến trường

 Hệ thống công nghệ thông tin

 News

 Sách đã xuất bản

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Thông báo

 Tin tức

 Văn bằng

 About us

 Hệ thống website ĐHKT

 Kỷ yếu

 Liên hệ

 Trao đổi

 Tuyển dụng

 Văn bằng

 Việc làm cho sinh viên

 Bản tin Kinh tế Phát triển

 Biểu mẫu công tác SV

 Liên hệ

 Văn bản hướng dẫn

 Hỏi - đáp

 Khen thưởng - Kỷ luật

 Nghiên cứu khoa học

 Sắp diễn ra

 Sổ tay cán bộ Đoàn - Hội

 Academics

 In ấn - Xuất bản

 Liên hệ

 Thông báo

 Cooperation

 Đề tài đang thực hiện

 Research

 Cuộc thi khởi nghiệp

 Đề tài đã thực hiện

 Biểu mẫu về NCKH

 Hợp tác phát triển

 Video

 Văn bản hướng dẫn

 Campus

 Câu hỏi thường gặp

 Liên hệ

 Nghiên cứu

 Danh bạ web

 Sinh viên

 Liên hệ

 Góc chuyên môn

 Chương trình trao đổi quốc tế

 Chương trình trao đổi trong nước

 Hợp tác phát triển

 Văn bản - Biểu mẫu

 Cẩm nang sinh viên năm học 2021 - 2022

 Quy định về công tác SV

 Thư viện dùng chung khối ngành Kinh tế

 Hỏi - đáp về công tác SV

 test

 Giảng viên ĐHKT

 Học giả quốc tế

 Liên hệ

 Chỉ dẫn & bản đồ

Academic year 2012- 2013: The motivation for a new period

Assoc.Prof.Dr. Nguyen Hong Son - Rector of the VNU University of Economics and Business
As the academic year 2012-2013 is about to close, the VNU University of Economics and Business is summing up all the programmes implemented during the year. On this occasion, we had a discussion with the UEB Rector, Assoc.Prof.Dr Nguyen Hong Son.


- The UEB has released its major achievements report of the academic year 2012-2013. Please tell us your personal judgments about these results. Are you satisfied with these outcomes?
Looking back each period, especially at the end of an academic year, is a chance for us to review and assess what we have done and what yet to be done, analyze the causes and learn from lessons to work out plan for the next period. It can be said that the 10 outstanding achievements are result of the continuous efforts of the staffs, fellows and students throughout the year. Such results do not fully reflect all but cover every major segment that our school is doing, namely training, scientific research and development cooperation. These outcomes also show our efforts in developing the school in a comprehensive approach, yet still having focus determined on advantages of individuals and units. These achievements are proofs that we are consistent to raise our school’s quality and efficiency in order to meet international standards.
 We are satisfied, proud and motivated by these outcomes to keep striving. However, it is necessary to emphasize that there are things needed to be improved and things needed to be perfected so that we can raise our school to higher level and better meet the needs of the economy and society.
- The academic year 2011-2012 was determined to be a stabilizing period to create momentum, and school year 2012-2013 as a period for the school to “attain breakthrough development based on innovation, professionalism, creativity and communal culture”. What such “breakthrough development” means? Has the school achieved its targets set for the year yet?
After 5 initial years (2007-2012) for stabilization, the UEB set the targets to attain breakthrough in school year 2012-2013 so as to create momentum for outstanding changes in the next period. After one year of implementation, our results are evaluated well. Breakthroughs in terms of quality and quantity are attained in all of three fields, namely training, research and providing other services.
In training, the number of new students recruited for the school year 2012-2013 surpassed our initial plan which was based on the standard score of the leading schools; 100% graduates meet standards. In the last year, the UEB not only continued upholding its quality training programs, especially high quality and strategic training programs, international affiliate programs, but also continued opening high quality programs, such as the Technology Management and Enterprise Development Master programs to meet the needs of society and promote the school’s advantages.
This school year can be called a “bumper season” of the UEB in terms of effectively  implementing short term training programs for localities and businesses. The school was invited to provide short term training courses for several provinces and cities, such as Hanoi, Yen Bay, Than Hoa, Hoa Binh and Phu Tho, and for businesses, such as Hanoi Trade Corporation (Harp), Taxi Group and Vietnam Oil and Gas Group. Besides, the school also actively provided capacity enhancing courses within the framework of the sustainable development program set for the Northwestern region. These activities demonstrate that the UEB has been trusted by many localities, organs and businesses in training high quality human resources.
In scientific research, the UEB not only carried out the state-leveled research projects assigned for school year 2011-2012, but also achieved breakthrough in bidding state-leveled and international research projects which have positive externality to connect and attract lecturers of the school’s departments and faculties. 
During school year 2012-2013, the UEB staffs and lecturers won bid of four state-level research projects and two international cooperation projects. The most outstanding project named “Evaluating and proposing solutions to minimize losses of the fisheries sector caused by climate changes in the North Vietnam” was a big project in terms of scale and expense. This project was a starting point to develop the Group for studying the economic effects of natural disasters and climate change on Vietnam’s economy and society. The school’s international reports are oriented to the world’s quality standard systems (ISI and SCOPUS, for example) while its publications in English are increasing in quantity. The lecturers and students continued receiving high awards from reputable “science playgrounds”. This is the third year the UEB transferred its study findings to the Central Theoretical Council. We can see that the USB’s studies are getting better and contributing much to the consultation of policymaking agencies and the government.
- Does the UEB have any secret to achieve such breakthrough?
We have no secret but have experience. Such breakthrough demands good planning. The UEB’s Management Board has been paying great attention to drawing and determined to implement plans in appropriate ways. The targets, plans and missions are built for a common goal and take advantages of the units, while the Board of directors and specialized units closely monitored from the beginning until the end. In particular, these plans are the roadmap for implementing the USB’s development strategy, mission and vision in each period. Completing annual plans mean we are step by step accomplishing our goal.
Additionally, every unit were facilitated to promote their initiative and creativity. We have clear regulations for proportional commend and rewards for individuals and units having major contribution so that they are encouraged to keep trying. The USB’s staffs and lecturers are always facilitated to utilize their capability.
I believe, however, that the most important factor is the solidarity and consensus of our staffs and leaders for the common goal. The school’s Party Committee and Board of Directors give right orientation and create favorable environment for the staffs, lecturers and scientists to work and contribute. Our remarkable achievement cannot be attained without the support of the VNU’s Board of Directors, related organs, agencies and our partners.
- Education sector, especially higher education, cannot avoid numerous obstacles during this difficult and highly competitive environment nowadays. These outcomes would not be easy, would they?
The previous academic year was a changing period for the UEB. We faced many difficulties generated by objective environment: our economy has yet to overcome difficult time, monetary tightening policy and public investment cuts have been negatively impacting our operation. The implementation of our cooperation programs, especially with businesses, got more difficult, while the competition in seeking development resources among universities became fiercer. One of our major achievements in this academic year is an amazing number of short term training courses which are considered as results of great effort made by different units.
We also faced other difficulties, such as changes in training management mechanism, especially postgraduate training; resources sharing with other organizations, insufficient facilities, limited investment and human resources for development; uneasy mechanism; incompatibility between ensuring good income for employees and upholding training quality and research-oriented development goal. Therefore, we have to always be flexible and creative in each step, especially in distributing resources to meet our targets.
- Scientific research plays a significant part among UEB’s 10 major achievements. It appears to become an increasingly important role in the school’s performance. It is understandable because the UEB is oriented to become a research university. Could you please specify where the UEB is in that road?
Becoming a research university is a long term process so we cannot be hasty. We cannot impose a research university model when our lecturers and students have yet to attain research capabilities, or their research products fail to meet the needs of the society and economy.
With 5 years of taking shape and striving, though our school remains small in scale, the number of individuals doing research is smaller than some other universities, our achievements have been gradually recognized by the society. The national and international conferences that we hosted or joined, the Vietnam Annual Economic Reports we release each year, and a number of studies published by some internationally reputable magazines have partly demonstrated that recognition.
After 5 initial years, the academic year 2012-2013 is a start of the second period for “taking of” with breakthrough achievements. Research achievements in this school year are the results of accumulation in the last year and a momentum for the school to develop in the next period. The road ahead will be so difficult and challenging that we will have to try more. I believe that our collective determination and consensus will certainly bring us to success.
- Can you describe the UEB during the last year in one sentence?
We overcame difficulties and challenges; we are aware of our goal and the development orientation thanks to our solidarity, determination and collective intelligence.
- Thank you! 


Luu Mai - Thu Loan